ICARO birding experience
Muntanya de Montserrat
20

Sortida ornitològica d’un matí per un dels punts estratègics del Parc Natural de la Muntanya de Montserrat, ideal per observar i fotografiar el pel-roques i el cercavores. A més dels seus espectaculars valors paisatgístics i botànics, Montserrat acull un gran nombre d’espècies d’ocells adaptades als hàbitats de roca, com el falcó pelegrí, l’àliga cuabarrada o el sit negre, així com altres espècies que ens visiten durant els mesos d’hivern.

També podrem observar alguns dels seus mamífers més comuns, com la cabra salvatge, una espècie reintroduïda amb una població en creixement.

T’animes a acompanyar-nos en aquesta descoberta?

Quin serà l'itinerari?

 

Ens trobarem tots i totes a l’aparcament del Monestir de Montserrat a les 08:00 h. Un cop reunits, iniciarem el recorregut a peu fins a un dels punts estratègics per observar el pel-roques i la cabra salvatge. La caminada és senzilla i còmoda, i només trigarà uns 20-25 minuts fins a arribar al punt. 

Un cop aconseguit el nostre propòsit, ens desplaçarem fins al Funicular de Sant Joan, que ens portarà fins a la part superior. El cost del funicular és de 16,50 € (anada i tornada) i caldrà pagar-lo allà mateix, sense necessitat de reserva prèvia.

Un cop dalt, recorrerem la zona explorant els diferents rocams dels voltants de l’Ermita de Sant Joan per localitzar el cercavores, el falcó pelegrí o els sits negres, entre altres espècies. Finalment, i en funció de l’assoliment dels nostres objectius, tornarem a baixar amb el Funicular fins al monestir i donarem per finalitzada la sortida.

Què inclou?

 

Guia Icaro Birding Experience: Ferran López

Telescopi 20x60 augments

Assegurança personal de l'excursió

Llistes d'eBird compartides

Què no inclou?

 

Cost de l'aparcament del Monestir de Montserrat

Cost del Funicular de Sant Joan

Observacions

 

Caldrà que cadascú porti el seu entrepà per esmorzar, roba d’abric especialment durant la primera hora del matí, i els binocles. També és important no oblidar calçat adequat per caminar per camins de terra i pedra.

La caminada serà suau, amb diverses aturades al llarg del recorregut per observar els ocells que ens anem trobant pel camí.


21/02/2026 08:00

21/02/2026 13:30
Queden 20 places
Itinerari detallat
Lloc de sortida
 

Aparcament del Monestir de Montserrat


DESCOBREIX MÉS EXCURSIONS

REPORTS RELACIONATS